انواع پيچ و مهره ، سيم بكسل و جرثقيل سقفي
معرفي پيچ و مهره هاي فولادي و استيل، انواع سيم بكسل ها و جرثقيل هاي سقفي

بال اسكرو چيست و چه كاربردي در صنايع دارد؟

بال اسكرو

به نقل از نانوتجارت پيرامون بال اسكرو "بال اسكرو در واقع نوعي از ياتاقان صنعتي مي باشد كه وضيفه تبديل حركت
دوراني به حركت خطي را در ماشين آلات صنعتي از جمله دستگاه هاي CNC بر عهده
 دارد. نام بال اسكرو از دو بخش تشكيل شده است كه بر گرفته از دو بخش اصلي
يعني يك شافت دنده شده در مركز بال اسكرو و ساچمه هايي است كه براي جلوگيري
 از سايش بلوك بيروني بال اسكرو بر روي شافت در حين فرايند تبديل حركت قرار
 گرفته اند. شافت مركزي بال اسكرو به شكل يك پيچ يا راد تمام دنده با دنده
هايي به شكل كبريتي است كه در داخل رزوه ها ساچمه هايي مانند ساچمه هاي
بلبرينگ به شكل كروي قرار گرفته اند كه حد فاصل بلوك و شافت را پر مي كنند.
 بال اسكرو ها در گريد هاي مختلف فولادي و استنلس استيل توليد مي شوند و بر
 حسب ميزان باري كه تعليق مي كنند و سرعت انتقال خطي كه از آنها انتظار مي
رود در سايز هاي مختلفي نيز عرضه مي شوند. در عملكرد بال اسكرو در واقع بلوك در بخش بيروني مانند مهره اي بر اثر حركت دوراني شافت بال اسكرو منتقل مي شود كه اين سرعت انتقال هم به طول گام رزوه هاي شافت بال اسكرو و هم به سرعت دوراني حركت شافت بستگي دارد."


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: بال اسكرو،
موضوع: ياتاقان
[ ۳۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۴:۵۷ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

مزايا و معايب گيربكس هليكال

به نقل از نانوتجارت پيرامون گيربكس هليكال "صدايي كه يك خودروي گيربكس دستي در هنگام رانندگي در جهت معكوس توليد مي كند، بصورت ملموسي دلايل بكارگيري گيربكس هليكال را نشان مي دهد چرا كه اين صداي متمايز در حركت به عقب به دليل بكارگيري دنده هاي Spur ساده در وضعيت حركت به عقب است. چرخ دنده هاي هليكال براي حركت هاي رو به جلو استفاده مي شوند و به طور مشخص بي صدا هستند. البته برخي از خودرو هاي 4 چرخ در حركت رو به جلو نيز در سرعت هاي پايين از دنده هاي ساده استفاده مي كنند كه به سبب سرعت پايين صدايي نيز كه توليد مي شود محدود است.

اجزاي داخلي گيربكس كاهنده هليكال

در مواردي كه وزن و فضا داراي اولويت باشد با توجه به طول بشتر دنده هاي هليكال اغلب ابعاد گيربكس هليكال نيز افزايش پيدا مي كند كه با افزايش حجم و استفاده از متريال بيشتر طبيعتا وزن گيربكس هليكال نيز نسبت به گيربكس هاي ساده بيشتر مي باشد. علاوه بر اين تكنولوژي توليد دنده هاي هليكال نيز بالاتر از دنده هاي معمولي بوده نياز به دستگاه هايي دقيق تر و پيچيده تر داشته و اين امر سبب مي شود قيمت فروش گيربكس هليكال بالاتر از قيمت گيربكس هاي ساده باشد. بطور ساده بايد گفت در جايي كه انتقال قدرت بالاتر در سرعت بالاتر و نياز به گشتاور خروجي بالاتري باشد گيربكس هليكال همواره انتخاب بهتري نسبت به گيربكس هايي با دنده هاي Spur هستند.علاوه بر وزن بيشتر ناشي از طول بيشتر دنده هاي هليكال تماس زاويه دار دنده ها سبب مي شود كه نيروي انتقالي بين دو دنده داراي دو مولفه يكي در راستاي Y كه توسط دنده ديگر در طرف مقابل تعليق مي شود و ديگري در راستاي محور X از نوع بار محوري ايجاد كند كه اين بار توسط خود گيربكس هليكال تعليق نمي شود و بر روي محور مركزي انتقال مي يابد و براي تعليق اين بار اضافي در راستاي محور X نياز به يك ياتاقان و يا رولبرينگ داريم كه استفاده از اين ياتاقان علاوه بر افزايش وزن سيستم سبب افزايش قيمت و هزينه بكارگيري گيربكس هليكال مي شود. اين در حالي است كه تماس دنده هاي Spur هيچ بار شعاعي را به سيستم اعمال نمي كند."

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۲:۴۴ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

انواع پمپ در انتقال اسيد و مواد

اسيد ها سيالاتي با قابليت خوردگي بالا مي باشند كه در گريد هاي بالايي دسته بندي مي شوند. بسياري از تركيبات و آلياژ هاي فلزي از جمله فولاد كه پر مصرف ترين فلز در صنايع مي باشد در تماس با اسيد به سرعت دچار خوردگي شده و آسيب پذير است. از اين رو در انتقال اسيد ها، باز ها و مواد معدني با قابليت هاي خوردگي بالا از نوع خاصي از پمپ كه به پمپ اسيد شناخته مي شود استفاده مي شود.

پمپ اسيد در واقع معرف نوع خاصي از پمپ ها نمي باشد و هم از نوع پمپ هاي گريز از مركز، هم از نوع پمپ پيستوني و هم از نوع پمپ ديافراگمي مي تواند توليد شده باشد.

پمپاژ اسيد در صنايع براي اهداف مختلفي انجام مي گيرد. به جز اسيد هاي خوراكي كه در صنايع غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند بسياري از عصاره ها و آب ميوه جات و سبريجات از جمله آب ليمو داراي خواص اسيدي بوده براي انتقال آنها مي بايست از پمپ اسيد استفاده نمود. از اسيد هاي قوي تر بصورت رقيق در شستشوي خط لوله نيز در صنايع استفاده مي شود. بعنوان مثال براي شيتشوي خط لوله در كارخانجات قند و شكر از جريان اسيد بصورت رقيق در خط لوله ها استفاده مي شود.

پمپ اسيد

پمپ استيل
پمپ استيل از نوع پمپ گريز از مركز يا سانتريفيوژ مي باشد كه در طرح هاي مختلف همراه با هد و توان مختلفي توليد ميشود. الكتروپمپ استيل براي انتقال آب و سيالات ديگر در صنايع مختلف غذايي، آبرساني، سرماشي، تهويه مطبوع، فيلتراسيون، كشتي سازي، انرژي و كاربري هاي عمومي مورد استفاده قرار مي گيرد. الكتروپمپ استيل هم بصورت افقي و هم بصورت عمودي توليد مي شود. آريا صنعت وارد كننده انواع پمپ استيل براي كاربري هاي صنعتي مختلف در ايران مي باشد.

پمپ استيل در دو گريد استيل ۳۰۴ و ۳۱۶ قابل توليد مي باشد. هر دو گريد از استنلس استيل ۳۰۴ و ۳۱۶ داراي ۱۸% كروم در تركيبات شيميايي خود و ۸% نيكل هستند كه از فلز هاي فعال با قابليت الكترون دهي بالا بوده و از اكسيد شدن و زنگ زدگي آلياژ هاي استيل جلوگيري مي كنند. با اين وجود پمپ استيل تنها براي انتقال آب شرب، آب فاضلاب ، آب نمك و اسيد هاي بسيار رقيق قابل استفاده بوده و در تماس با اسيد ها، مواد شوينده و بازهاي قوي دچار خوردگي مي شود.

پمپ استيل هم به شكل گريز از مركز و هم به شكل پمپ ديافراگمي توليد مي شود. در كاربري هاي عمومي تر پمپ استيل گريز از مركز و در كاربري بصورت متصل به كمپرسور از پمپ استيل ديافراگمي استفاده مي شود. پمپ هاي ديافراگمي قابليت پمپاژ سيال به ارتفاعات بالاتر با هد بالا را دارند حال آنكه پمپ هاي گريز از مركز استيل قابليت انتقال دبي و حجم بالاتري از سيالات تا ارتفاعات محدودتري را دارند. علاوه بر اين پمپ استيل ديافراگمي قابليت انتقال سيال با ويسكوزيته بالاتر و با ذرات جامد معلق را نيز دارد كه از ديگر مزاياي پمپ هاي ديافراگمي نسبت به پمپ هاي گريز از مركز محسوب مي شود.

پمپ استيل

پمپ پليمري يا پلاستيكي
پمپ پليمري  دسته اي از الكتروپمپ ها مي باشد كه از آنها براي پمپاژ اسيد هاي رقيق و واد شيميايي خورنده Corrosive استفاده ميشود. پمپ پليمري در دسته پمپ هاي گريز از مركز قرار ميگيرد كه از طريق پروانه با افزايش سرعت جريان سيال و انتقال آن به داخل ديفيوزر سبب افزايش فشار خروجي مي شود. از پمپ هاي پليمري اغلب در كارخانجات صنايع غذايي و دارويي كه نياز به شستشو و استريليزه كردن لوله، اتصالات و خط جريان مواد از رسوبات و مولد ها مي باشد استفاده مي شود. اسيد هاي رقيق پمپاژ شده توسط پمپ پليمري شامل اسيد سولفوريك رقيق، اسيد سيتريك رقيق، اسيد كلرديريك رقيق و بسته به نوع رسوبات انواع اسيد هاي ديگر است. شركت آريا صنعت وارد كننده انواع پمپ پليمري در شكل هاي مختلف گريز از مركز و ديافراگمي در ايران مي باشد.

پليمر ها از جمله PVC داراي چسبندگي مولكولي بسيار بالا و چسبندگي سطحي بسيار پاييني مي باشند و اين امر سبب مي شود كه تقريبا در تماس با هر نوع اسيدي فاقد واكنش پذيري باشند. پمپ هاي پليمري كه به پمپ مواد نيز شناخته مي شود نسبت به پمپ هاي استيل سبك تر بوده، مقاومت بالاتري در تماس با اسيد ها داشته و قيمت پايين تري دارند.

با وجود مزاياي بسيار بالا پمپ هاي پليمري داراي دو نقطه ضعف هستند. يكي به سبب وزن پايين در صورت عدم اتصال كامل به سطح به شدت با ارتعاش و حتي جابجايي روبرو خواهند شد و ديگر اينكه براي انتقال سيالات با دماي بسيار بالا مناسب نيستند. در دماهاي بسيار بالا پليمر ها دچار مشكل هستند و نرم مي شوند. علاوه بر اين در عملكرد با سيال در فشار بالا نيز قابليت بكارگيري پمپ هاي پليمري ميسر نبوده و با امكان انفجار هوزينگ پمپ روبرو هستند.

منبع مقاله


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۱۳:۵۷ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

انواع و تناژ جرثقيل سقفي

جرثقيل سقفي Hoist در واقع يك بلوك همراه با متعلقاتي است كه در ليفتينگ بار و جابجايي آن بكار گرفته مي شوند. جرثقيل هاي سقفي در كارگاه ها و كارخانه ها براي حمل و ليفتينگ بار از 200 كيلوگرم الي 30 تن مورد استفاده قرار مي گيرند. براي اتصال و كاربري جرثقيل هاي سقفي نياز به يك سطح اتكاي سقفي كه مي تواند يك قلاب ساده و يا ريل هاي سقفي باشد است كه مي بايست قابليت هاي آنها در تحمل و تعليق بار تاييد شده باشد. روش هاي مختلفي از دسته بندي براي جرثقيل هاي سقفي وجود دارد كه دسته بندي بر حسب نيروي محركه (دستي و برقي)، بر حسب درجه حركتي (دو كاره، چهار كاره) و دسته بندي بر حسب نوع اتصال زنجيري و سيم بكسلي نمونه اي از اين دسته بندي ها هستند. ابتدا به دسته بندي بر حسب نوع اتصال مي پردازيم.

  • جرثقيل سقفي زنجيري: اين دسته از جرثقيل هاي سقفي از زنجير براي اتصال به بار استفاده مي كنند. اين زنجير بار در گريد هاي بالاي فولادي اغلب در گريد G80 مورد استفاده قرار مي گيرد. ويژگي جرثقيل هاي سقفي زنجيري طول عمر بالا و هزينه پايينتر در حفظ و نگهداري است.
  • جرثقيل هاي سقفي سيم بكسلي: در اتصال به بار در اين سري از جرثقيل هاي سقفي از سيم بكسل استفاده مي شود كه اغلب در ساختار 6X19 استفاده مي شود. جرثقيل هاي سقفي سيم بكسلي داراي قابليت تعليق ميزان بالاتري از بار را نسبت به نمونه هاي زنجيري دارند اما هزينه حفظ و نگهداري بالاتري دارند.

جرثقيل هاي سقفي برقي

جرثقيل چهار كاره برقي يكي از محبوب ترين نوع جرثقيل هاي سقفي مي باشد. جرثقيل هاي سقفي برقي اغلب با بكارگيري موتور هاي الكتريكي از نوع سه فاز عمل مي كنند و هم در نوع زنجيري از 1 الي 10 تن و هم در نوع سيم بكسلي مورد استفاده قرار مي گيرند. جرثقيل هاي برقي زنجيري اغلب براي ليفتينگ بار تا 3.5 متر ارتفاع مورد استفاده قرار مي گيرند حال آنكه جرثقيل هاي برقي سيم بكسلي حتي تا ارتفاع 12 متر نيز به ليفتينگ بار مي پردازند.

جرثقيل هاي برقي گاهي بصورت قلاب سقفي و دو كاره نيز توليد مي شوند اما در اغلب موارد نمونه هاي چهار كاره كه نه تنها قابليت ليفتينگ عمودي بار را دارند بلكه به جابجايي افقي بار بر روي ريل نيز مي پردازند مورد استفاده قرار مي گيرند. براي اين منظور جرثقيل برقي مجهز به يك ترولي يا كالسكه سقفي از نوع برقي مي باشد كه اين كالسكه بر روي ريل هاي سقفي حركت مي كند. كنترل كالسكه اغلب در كنار دكمه ليفتينگ جرثقيل سقفي قرار گرفته است. قابليت تبديل جرثقيل دو كاره به چهار كاره وجود دارد اما مي بايست از ترولي هايي كه داراي حداقل قابليت ليفتينگ برابر با خود جرثقيل هستند استفاده نمود.

جرثقيل برقي

جرثقيل هاي دستي سقفي

جرثقيل هاي دستي اغلب از نوع زنجيري توليد مي شوند. اين جرثقيل ها هم بصورت دو كاره بصورت قلابي و هم بصورت چهار كاره همراه با ترولي هاي دستي و زنجيري عرضه مي گردند و در تناژ مختلف تا 25 تن نيز توليد مي شوند. جرثقيل هاي دستي داراي دو زنجير در اتصال خود هستند كه يكي زنجير بار از گريد هاي بالاي فولادي در تماس با بار و ديگري زنجير دستي در گريد هاي آهني بصورت گالوانيزه مي باشد كه داراي مقاومت كششي كم و بصورت دستي توسط اپراتور هدايت مي شود.

جرثقيل هاي دستي راهكاري ايده آل براي ليفتينگ هاي سبك، بدون الكتريسيته و با قيمت بسيار مناسب هستند چرا كه جرثقيل هاي برقي اغلب قيمت بسيار بالايي دارند. يكي از مشكلاتي كه به جرثقيل هاي دستي وارد است سرعت پايين آنها در تناژ بالا مي باشد كه هر قدر ظرفيت ليفتينگ اين جرثقيل ها افزايش پيدا مي كند سرعت عمل آنها نيز پايين تر مي آيد. يكي از معتبر ترين برند هاي توليد كننده جرثقيل سقفي دستي در دنيا برند ويتال VITAL ژاپن مي باشد كه به توليد كليه ادوات و اتصالات ليفتينگ بار مي پردازد.

منبع مقاله: فوت و فن


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: جرثقيل سقفي،
موضوع: سيم بكسل
[ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۰۸:۳۳ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

سيم بكسل بر خلاف نامي كه محدود به كشش و بكسل دارد از قطعات و ابزار آلات پر كاربرد صنعتي محسوب مي شود. از انواع سيم بكسل در اتصالات آسانسور، ليفتينگ بار، اتصالات جرثقيل و تاور كرين، بر روي دكل هاي حفاري، در اتصالات ماشين آلات صنعتي و دستگاه هاي بدنسازي، نظافت نماي ساختمان ها و حتي در دكواسيون داخلي و توليد اكسسوري ها استفاده مي شود. يكي از كاربري هاي سيم بكسل ها توليد قاب ها و سازه هاي سيم بكسلي مي باشد. نرده ها و پل هاي سيم بكسلي نمونه هايي از اين سازه ها محسوب مي شوند.

در دكوراسيون مدرن از نرده هاي سيم بكسلي بالاخص در ويلا سازي و محوطه سازي استفاده بسياري مي شود. در توليد نرده هاي سيم بكسلي اغلب از سيم بكسل استنلس استيل به سبب مقاومت محيطي بالا در برابر آب و رطوبت و همچنين در مواجه با باران هاي اسيدي كه در محيط هاي باز اتفاق مي افتد استفاده مي شود. بر روي نرده از طريق چند سوراخ و با بكارگيري اتصالاتي از انواع مختلف در چند رديف از سيم بكسل استيل براي اجزاي نرده ها استفاده مي شود. انواع قلاب استيل، مهاركش استيل، بست بكسل استيل، سوكت و ترمينال استيل و صفحه هاي حلقه دار براي تكميل اتصال بر روي نرده هاي سيم بكسلي استفاده مي شود.

آشنايي با نرده و سازه هاي سيم بكسلي استيل

مشخصات مكانيكي اتصالات و سيم بكسل استيل

يكي از دلايل اصلي بكارگيري سيم بكسل استيل در توليد و راه اندازي نرده هاي سيم بكسلي عدم نياز به آبكاري سطحي استيل و دارا بودن رنگي براق و خيره كننده مي باشد. آلياژ استنلس استيل از درصد بالايي عنصر فلزي آهن كه با عناصر فلزي و غير فلزي مختلفي تركيب شده است و در نهايت به يك خاصيت ضد زنگ مي رسد تشكيل شده است. اغلب از دو گريد استنلس استيل در توليد سيم بكسل و اتصالات استيل استفاده مي شود كه گريد 304 با كاربري محدودتر داراي 18% كروم و 8% نيكل در ساختار و گريد استيل 316 با 18% كروم، 8% نيكل و 2% موليبدنيوم با فراواني بيشتري در توليد اين اتصالات بكار گرفته مي شود.

وجود فلز هاي افزاينده مانند كروم و نيكل در ساختار تركيبات آلياژي استيل بكار رفته در توليد اتصالات نرده استيل سبب مي شود كه ميل بالاي اين عناصر براي از دست دادن الكترون مانع از اكسيد شدن آهن شده و تا حد متوسطي در برابر خورنده هاي ضعيف مقاومت داشته باشد. تفاوت عمده گريد 304 و 316 استيل كه در وجود درصد پاييني از عنصر فلزي موليبدنيوم ظاهر مي شود نه در مشخصات و خواص مكانيكي بلكه اولا در تماس با برخي از خورنده ها مانند تركيبات كلردار و ثانيا تحت تاثير ميدان مغناطيسي است كه عدم خاصيت مغناطيس شو گريد 316 سبب مي شود كه به گريد نگير نيز شناخته شود. مقاومت كششي هر دو گريد از سيم بكسل استيل و اتصالات برابر با 1570 نيوتن بر ميليمتر مربع مي باشد كه به تنسايل شناخته مي شود.

اتصالات فولادي زنجير

فولاد و استيل دو آلياژ متفاوت از آهن هستند كه بصورت مختصر استيل داراي مقاومت محيطي بالاتر در برابر زنگ زدگي و فولاد داراي خواص مكانيكي از قبيل كشش و سختي سايشي بالاتري است. فولاد نيز مانند استيل در گريد هاي مختلفي يافت مي شود كه تا اندازه اي درصد كربن متفاوت اما تفاوت عمده آنها در نوع و كيفيت عمليات حرارتي مي باشد. تنسايل مقاومت كششي تجهيزات فولادي از جمله سيم بكسل فولادي مي تواند به 2160 نيوتن بر ميليمتر مربع كه براي برخي سيم بكسل هاي تاور كرين استفاده مي شود برسد.

اتصالات فولادي زنجير كه بسياري از آنها بصورت مشترك در اتصالات اسلينگ هاي سيم بكسلي نيز بكار مي روند اغلب با كاربري هاي گسترده اي در صنعت ليفتينگ با اتصال بر روي انواع تاور ها، جرثقيل ها و اسلينگ ها بكار گرفته مي شوند. انواع قلاب ثابت و قلاب گردان، انواع شگل هاي يو و نعلي شكل، انواع مهاركش هاي لوله اي و تخت، انواع بست بكسل، قلاب دانه گير، اتصال زنجير و حلقه هاي اسلينگ از نمونه پر كاربرد ترين نوع اتصالات فولادي زنجير هستند.

مرجع مقاله


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: نرده استيل،
موضوع: سيم بكسل
[ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۵۳:۳۶ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

فيلتر هاي صنعتي قطعاتي متكشل از چند بخش هستند كه براي تصفيه و پاكسازي سيالات در فاز مايع و گاز مورد استفاده قرار مي گيرند. از فيلتر هاي صنعتي براي تصفبه هوا، آب، روغن، بنزين و گازوئيل (انواع سوخت) و سيالات ديگر از انواع آلودگي ها استفاده مي شود. آلاينده هاي سيالات در فاز هاي جامد شامل انواع سنگريزه، گرد و غبار، دوده، مو و الياف و در فاز مايع اغلب در سوخت گازوئيل از نوع آب يافت مي شوند. فيلتر هاي صنعتي در اشكال مختلف و با بكارگيري انواع مختلفي از كارتريج براي جذب، نگهداري و حذف اين آلاينده ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

كارتريج فيلتر صنعتي مهمترين بخش آن مي باشد كه بسته به اينكه مي بايست براي جذب چه نوع آلاينده اي مورد استفاده قرار گيرد در انواع و متريال هاي مختلف استفاده مي شود. كارتريج هاي كاغذي كه در واقع از الياف طبيعي سلولزي توليد مي شوند پر مصرف ترين نوع كارتريج هاي فيلتر را تشكيل مي دهد. انواع فيلتر هاي هوا، فيلتر هاي روغن لوبريكانت و هيدروليك و فيلتر هاي گازوئيل از كارتريج هاي سلولزي استفاده مي كنند. اين كاغذ هاي سلولزي بصورت چين خورده مورد استفاده قرار مي گيرند تا داراي سطح مقطع بيشتري در تماس با سيال و در نتيجه قابليت عبور دبي بالاتري از جريان بوده منافذ بيشتري براي جذب و نگهداري آلاينده ها باشند.

در توليد كارتريج برخي از انواع فيلتر هاي صنعتي مانند فيلتر هاي سپراتور كمپرسور و فيلتر هاي سيپراتور آبگير از الياف مصنوعي استفاده مي شود. اين الياف با تراكم مختلف با سايز منافذ مختلفي در توليد كارتريج مورد استفاده قرار گرفته و طراحي آنها بگونه اي است كه حداقل افت فشار را در جريان سيال سبب شوند. در زير به دسته بندي انواع فيلتر هاي صنعتي مي پردازيم.

فيلتر گازوئيل Fuel Filter

اغلب ماشين آلات سنگين صنعتي از موتور هاي احتراق داخلي از نوع ديزلي استفاده مي كنند. موتور هاي ديزلي از سوخت گازوئيل در فرايند احتراق استفاده مي كنند كه سوختي مملو از انواع آلاينده ها مي باشد. آلاينده هاي گازوئيل در فاز جامد شامل انواع گرد و غبار و ينگريزه، دوده، شيشه و الياف بوده و در فاز مايع نيز شامل قطرات پودري و پراكنده آب هستند. از اين رو بگارگيري فيلتر گازوئيل بر روي موتور هاي ديزلي مي تواند در افزايش طول عمر اجزاي موتور و بهبود فرايند احتراق موثر باشد.

فيلتر هاي گازوئيل در دو شكل اصلي شامل فيلتر هاي استوانه اي كارتريجي و فيلتر هاي پيچي spin-on توليد مي شوند. فيلتر هاي استوانه اي كارتريجي در سايز هاي بزرگ و اغلب براي تصفيه گازوئيل پيش و يا پس از ذخيره در مخازن نگهدارنده مورد استفاده قرار مي گيرند. اين در حالي است كه فيلتر هاي پيچي داراي يك قوطي فلزي نگهدارنده كارتريج بوده سرعت اتصال و تعويض بالايي داشته و بر روي انواع موتور هاي ديزلي اتصال پيدا مي كنند.

فيلتر هاي گازوئيل نسل قديم تنها قابليت جذب آلاينده هاي فاز جامد را داشتند و تنها داراي يك كارتريج سلولزي بودند. نسل جديد فيلتر هاي گازوئيل تحت نام فيلتر سپرايتور آبگير گازوئيل شناخته مي شود كه داراي كارتريج هاي دو بخشي بوده و علاوه بر كاغذ سلولزي از الياف مصنوعي براي جذب و ادغام قطرات آب معلق استفاده مي كند. اين قطرات ادغام شده در نهايت به مخزني در كف فيلتر سقوط كرده در آنجا ذخيره و حتي تخليه مي شوند.

فيلتر هوا Air Filter

يكي ديگر از انواع كاربردي فيلتر هاي صنعتي فيلتر هاي هوا هستند. فيلتر هوا خود در دو دسته اصلي فيلتر هواي موتور و فيلتر هواي كابين قابل دسته بندي مي باشد. از فيلتر هوا براي پاكسازي هوا از انواع آلاينده ها شامل گرو غبار، دوده، رطوبت و روغن استفاده مي شود و اغلب از كارتريج هاي كاغذي كه از الياف طبيعي سلولزي تشكيل شده اند براي توليد فيلتر هوا استفاده مي شود. تراكم، ضخامت و ابهاد فيلتر هوا بسته به شرايط كاري و دبي جريان هوا مي باشد.

موتور هاي احتراق داخلي از درصد بالايي هوا در فشار طبيعي و يا بصورت فشرده (در صورت داشتن سوپر شارژر) در تركيب با سوخت در فرايند احتراق استفاده مي كنند. اين هوا پيش از ورود به محفظه موتور مي بايست از آلاينده ها تصفيه شده باشد تا از خراش و آسيب به اجزاي موتور جلوگيري شود و هم راندمان احتراق بالا رود. در اين موارد اغلب از فيلتر هاي هواي استوانه اي بر روي موتور ها استفاده مي شود. علاوه بر موتور هاي احتراق از اين فيلتر هاي هوا در ورودي كمپرسور هاي موا نيز كه دبي بسيار بالايي از هوا را مكش مي كنند استفاده مي شود.

فيلتر هواي كابين در واقع فيلتري به منظور تصفيه هوا پيش از ورود به كابين اپراتور و سر نشينان مي باشد. فيلتر هواي كابين اغلب بصورت تخت و در شكل هاي مستطيل، ذوزنه و يا در طرح هاي مختلف ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد و از الياف سلولزي در توليد آن استفاده شده است.

فيلتر روغن Lube Filter

يكي از مهمترين نوع فيلتر هاي صنعتي فيلتر روغن مي باشد كه اغلب با بكارگيري كارتريج هاي سلولزي توليد مي شود. فيلتر روغن در دو نوع اصلي مورد استفاده قرار مي گيرد كه عبارتند از:

فيلتر روغن روان كننده Lube filter: از فيلتر روغن روان كننده هم بصورت استوانه اي كارتريجي و هم از نوع پيچي با محفظه فلزي براي تصفيه روغن روان كننده در موتور هاي ديزلي، دستگاه هاي تراش، كمپرسور ها و ... استفاده مي شود. اين نوع فيلتر ها داراي كاغذ هاي سلولزي بعنوان كارتريج هستند. نمونه هاي پيچي از اين سري فيلتر روغن صنعتي هم بصورت جريان كامل Full Flow و هم بصورت فيلتر باي پس By-pass براي عبور بخشي از جريان روغن مورد استفاده قرار مي گيرد.

فيلتر روغن هيدروليك Hydraulic filter: اين دسته از فيلتر هاي روغن صنعتي براي تصفيه روغن هيدروليك مورد استفاده قرار مي گيرند. اين فيلتر ها در واقع فيلتر هاي پر فشار هستند و براي عملكرد در فشار بالا طراحي شده و از اين رو اغلب داراي بدنه اي از جنس مش فلزي هستند كه داراي روزه هاي بسيار ريزي است.

فيلتر كمپرسور

يكي ديگر از فيلتر هاي مهم صنعتي فيلتر كمپرسور يا فيلتر سپراتور كمپرسور مي باشد. اين نوع فيلتر در واقع نوعي خاص از فيلتر هوا مي باشد كه به منظور تصفبه هواي پر فشار خروجي از پمپ اسكرو كمپرسور ها مورد استفاده قرار مي گيرد. فيلتر سپراتور كمپرسور در واقع فيلتر روغن از هواي فشرده كمپرسور بوده و از كارتريج هايي از الياف مصنوعي توليد مي شود. اين فيلتر براي جداسازي فطرات ريز روغن معلق در هوا و در خروجي پمچ اسكرو اتصال پيدا مي كند.

در كمپرسور هاي صنعتي در فرايند فشرده سازي هوا از پمپ هاي اسكرو استفاده مي شود. هوا در بين پره هاي مارپيچ اين پمپ ها گرفتار شده و با پيش روي به سمت جلو فشرده سازي مي شود. از روغن براي روان كاري پره ها و به منظور پر كردن فضاي بين پره اي به منظور جلوگيري از نشت و پسزني هوا استفاده مي شود. از اين رو هواي فشرده داراي قطرات ريز روغن معلق مي باشد.

فيلتر سپراتور كمپرسور به شكل استوانه اي با يك پوشش بيروني از جنس فلزي بصورت لانه زنبوري پوشانيده مي شود. اين فيلتر ها با جذب روغن نه تنها بهب بهبود كيفيت هوا كمك مي كنند بلكه از آلودگي ماشين آلات ثانيوه كه از هواي فشرده بعنوان مولد استفاده مي كنند مانند پمپ ديافراگمي جلوگيري مي كنند. همچنين با جلوگيري از خروجي روغن از كمپرسور و بازگرداندن آن به مخزن ذخيره روغن از هدر رفتن روغن جلوگيري كرده به كاهش هزينه هاي جانبي كمپرسور كمك مي كنند. فيلتر سپراتور كمپرسور با برند هاي مختلفي توليد مي شود كه برند تركان فيلتر يكي از برند هاي ايراني با كيفيت توليد كننده اين محصول است.

منبع: shomanews


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۲۶:۲۰ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

تسمه پروانه نوعي از تسمه هاي صنعتي مي باشد كه براي اتصال پولي در ماشين آلات صنعتي از جمله موتور هاي احتراق داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد. ساده ترين نوع تسمه پروانه را در خودرو ها براي انتقال قدرت از پولي مولد كه نيروي خود را از ميل لنگ مي گيرد به پولي هاي گرداننده دينام خودرو و سيستم تهويه هوا مي بينيد. در برخي از طراحي ها تسمه هاي پروانه بر روي حتي 4 و 5 پولي مختلف نيز قرار گرفته و حتي واتر پمپ خودرو ها را نيز به حركت در مي آورند. با توجه به اينكه عملكرد چند بخش از سيستم ها در گرو عملكرد مناسب تسمه پروانه مي باشد بررسي عوامل تخريب و پارگي اين قطعه صنعتي مي تواند از اهميت بالايي در بهبود طول عمر اين قطعه داشته باشد.

تسمه هاي پروانه در واقع نوعي تسمه انتقال نيرو Power transmission belt هستند. تسمه هاي انتقال نيرو در ماشين آلات صنعتي در شكل هاي بسيار مختلفي با پروفيل مختلفي توليد مي شوند كه تسمه هاي وي بلت V-belt معروف ترين و شناخته شده ترين نوع آنها هستند. اشكال مختلف ديگي مانند تسمه هاي تخت، تسمه هاي پلي كرد يا بن گرد كه داراي سطح مقطه دايره اي شكل هستند و تسمه هاي كاشي كه داراي سطح مقطه چند ضلعي هستند نمونه هاي ديگري از تسمه هاي انتقال نيرو محسوب مي شوند. با اين وجود در اغلب موارد از تسمه هاي وي بلت بعنوان تسمه پروانه استفاده مي شود.

تسمه هاي انتقال نيرو اغلب با بكارگيري تركيبات پليمري از جمله پلي يورتان كه بصورت PU نمايش داده مي شود مورد استفاده قرار مي گيرند. اين در حالي است كه كاربري پارچه و چرم نيز در گذشته براي انتقال قدرت از يك پولي به پولي ديگر صورت مي گرفته است. مقاومت هاي سايشي بالا، مقاومت حرارتي بالا و مقاومت بالاي پلي يورتان در تماس با خورنده ها مانند روغن در مجاورت موتور سبب كاربري اين تركيبات در توليد تسمه هاي وي بلت انتقال نيرو و در طراحي تسمه پروانه شده است.

تنش هاي وارده بر تسمه پروانه

تنش در علم مكانيك صورتي ديگر از فشار مي باشد و در انواع مختلفي مانند تنش كششي، تنش پيچشي و تنش هاي برشي قابل دسته بندي مي باشد. در كل كليه ناملايماتي كه بر يك قطعه صنعتي از جمله تسمه هاي انتقال نيرو وارد مي شود را مي توان در دسته تنش ها قرار داد. تنش ها خود از مهمترين عوامل تخريب تسمه هاي پروانه محسوب مي شوند و بصورت زير قابل دسته بندي هستند.

  • تنش كششي: يكي از اصلي ترين تنش هاي وارده بر هر نوع تسمه صنعتي تنش كششي است. وجود تنش كششي در عملكرد تسمه پروانه امري حياتي است چرا كه در صورت عدم وجود كشش مناسب تسمه بر روي سطح پولي سر خورده و عملا كاربري خود را از دست مي دهد. با اين وجود در صورتيكه فواصل اتصال پولي ها به درستي انتخاب نشده باشد تنش كششي مضاعفي بر پيكر تسمه انتقال قدرت وارد شده كه از مهمترين عوامل تخريب اين تسمه هاي صنعتي است.
  • تنش هاي پيچشي: در صورتيكه زواياي اتصال و راستاي اتصال پولي ها بصورت دقيقي صورت نگرفته باشد تنش هاي پيچشي در تسمه پروانه پديد مي آيند كه از مخرب ترين نوع تنش ها محسوب مي شوند. تنش هاي پيچشي نيروهايي را بر پيكر تسمه تحمل مي كنند كه تسمه پروانه براي تحمل آن نيرو ها در راستاهاي اعمالي طراحي نشده است و به سرعت سبب تخريب تسمه مي شوند.
  • تنش هاي حرارتي: از تسمه پروانه اغلب در مجاورت موتور هاي احتراق داخلي استفاده مي شود. از اين رو اغلب نمونه هاي اين تسمه صنعتي براي تحمل حد مشخصي از تنش هاي حرارتي توليد شده اند. حرارت بالا سبب كاهش مقاومت تركيبات پليمري در تسمه و پديده خزي يا افزايش طول شده كه عملا كاربري تسمه پروانه را از بين مي برد.
  • تنش هاي سايشي: هر چند اصطكاك براي عملكرد تسمه پروانه بر روي پولي امري حياتي است اما اعمال تنش هاي سايشي و اصطكاك بيش از اندازه و يا بر روي لبه هاي تسمه كه تمركز تنش را بالا مي برد سبب تخريب سريع تسمه هاي صنعتي مي شود.

البته تنش ها تنها دلايل تخريب تسمه هاي پروانه انتقال نيرو نيستند. نحوه قرارگيري، شكل و فواصل پولي ها نيز در طول عمر تسمه پروانه نقشي بسيار مهم دارند. در صورتيكه قطر پولي از ميزاني مشخص كمتر شود در نقطه اي اط تسمه كه بر روي پولي قرار مي گيرد خمش بالايي پديد آمده كه سبب فشردگي در ساختار پليمري مي شود. اين فشردگي در بلند مدت و سيكل هاي كاري بالا سبب ايجاد ترك هاي ريز در داخل ساختار پليمر مي شود كه اين ترك ها به تدريج گسترش پيدا كرده و سبب پارگي تسمه پروانه مي شوند.

تماس با مواد شيميايي در مجاورت موتور نيز از ديگر دلايل تخريب تسمه پروانه محسوب مي شود. آب و روغن از مهمترين موادي هستند كه مي توانند بر روي سطح تسمه تماس داشته باشند كه اين تماس منجر به تركيبات شيميايي و تغيير در ساختمان تسمه بالاخص تخت تاثير دماهاي بالا مي شود. آب و روغن هم مي توانند بر اثر نشتي هاي شلنگ و اجزاي موتور با تسمه برخورد داشته باشند و هم مي توانند در زمان سرويس، تعويض روغن و يا پر كردن تانك ها و مخازن ذخيره با تسمه تماس پيدا كنند.

مزاياي كاربري تسمه وي بلت بعنوان تسمه پروانه

تسمه هاي وي بلت V-belt داراي يك پروفيل به شكل ذوزنقه هستند كه دو سطح تخت با عرض كمتر بر روي سطح پولي و لبه هاي زاويه دار در دو طرف لبه هاي پلي قرار مي گيرد. تسمه هاي وي بلت بگونه اي طراحي شده اند كه اولا جايگذاري آنها بر روي پولي ساده تر انجام مي گيرد و ثانيا حتي بر روي لبه هاي زاويه دار نيز در تماس با پولي با اصطكاك روبرو بوده و به انتقال نيرو مي پردازند. از اين رو طراحي تسمه وي بلت پروانه نياز به فضاي كمتري در طراحي داد.

تسمه هاي انتقال نيرو وي بلت از جنس پلي يورتان توليد مي شوند كه انعطاف مورد نياز را داشته باشند اما در داخل به سيم يا كورد هايي از جنس فلزي و يا پلي استر مسلح شده اند تا در برابر اعمال تنش هاي كششي دچار خزش و يا افزايش طول نشوند. بر روي سطح بيروني تسمه هاي وي بلت اغلب از يك پارچه پلي استري استفاده شده است تا در تماس با روغن و آب حداكثر مقاومت را داشته باشد. تسمه هاي وي بلت نسبت به تسمه هاي تخت انتقال نيرو مقاومت بيشتري نسبت به انحراف از محور پولي ها به سبب طراحي و شكل هندسي دارند كه از ديگر مزاياي كاربري آنها بعنوان تسمه پروانه محسوب مي شود.

منبع: شما نيوز


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: تسمه پروانه،
موضوع: تسمه صنعتي
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۲۳:۰۰ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

جرثقيل هاي سقفي يك راهكار بسيار ايده آل براي ليفتينگ بار محسوب مي شوند. جرثقيل هاي سقفي در تناژ كاري مختلف از ۲۰۰ كيلوگرم تا ۳۵ تن توليد مي شوند و در انواع مختلفي قابل دسته بندي هستند. جرثقيل سقفي براي ليفتينگ بار نياز به يك تكيه گاه سقفي قدرتمند كه مطابق با ظرفيت ليفتينگ جرثقيل مشخص مي شوند مي باشد. برخي از جرثقيل ها از طريق قلاب به تكيه گاه سقفي اتصال پيدا مي كنند كه تنها قابليت ليفتينگ عمودي بار را دارند و به جرثقيل هاي دو كاره شناخته مي شوند. برخي ديگر از جرثقيل هاي سقفي داراي يك كالسكه يا ترولي هستند كه بر روي ريل هاي سقفي حركت مي كند و به جرثقيل هاي چهار كاره شناخته مي شوند. جرثقيل هاي سقفي از نظر نيروي محرك در دو دسته اصلي قابل دسته بندي هستند.

مقايسه جرثقيل سقفي تك فاز و سه فاز

  • جرثقيل سقفي برقي Electric hoist: اين سري از جرثقيل هاي سقفي هم بصورت زنجيري و هم بصورت سيم بكسلي مورد استفاده قرار مي گيرند. نيروي محركه جرثقيل هاي برقي براي به حركت در آوردن يك الكتروموتور يا موتور الكتريكي متصل به گيربكس جرثقيل مورد استفاده قرار مي گيرد. جرثقيل تك فاز با اتصال به برق شهري عمل مي كند حال آنكه جرثقيل هاي سه فاز كه داراي قابليت ليفتينگ بالاتري هستند نياز به برق صنعتي دارند. جرثقيل برقي سه فاز هم بصورت سيم بكسلي و زنجيري توليد مي شود. جرثقيل برقي تك فاز بصورت زنجيري مورد استفاهد قرار مي گيرد. نمونه هاي بالابر ها و وينچ هاي سيم بكسلي تك فاز نيز البته در بازار يافت مي شوند.
  • جرثقيل سقفي دستي Manual chain block: جرثقيل هاي سقفي دستي اغلب با قلاب سقفي و بصورت دو كاره مورد استفاده قرار مي گيرند. جرثقيل هاي دستي از نوع زنجيري داراي يك زنجير دستي هستند كه گردش اين زنجير توسط نيروي كار به ليفتينگ بار مي انجامد. البته نمونه هايي خاص از بالابر هاي زنجيري كه تحت نام پوليفت يا جك زنجيري شناخته مي شوند داراي يك اهرم دستي بوده و تا ظرفيت باري ۶ تن نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. البته نمونه هايي از جرثقيل هاي دستي سيم بكسلي نيز وجود دارد كه تحت نام تيفور با يك اهرم بصورت رفت و برگشتي عمل مي كند.

جرثقيل تك فاز كاتو KATO

در اغلب موارد به سبب دسترسي به برق صنعتي در محيط هاي كارگاهي از جرثقيل هاي سه فاز برقي استفاده مي شود. در حالي كه جرثقيل هاي سه فاز سقفي از نوع زنجيري تا تناژ ۱۰ تن مورد استفاده قرار مي گيرند جرثقيل هاي سقفي زنجيري تك فاز تا ظرفيت باري ۵ تن توليد مي شوند. اين جرثقيل ها كه بصورت اتصال به پريز و برق خانگي نيز عمل مي كنند داراي يك موتور الكتريكي كه در تناژ برابر با نمونه هاي سه فاز سايز بزرگتري دارد استفاده مي كنند. سايز بزرگتر الكتروموتور اتصالي به جرثقيل تك فاز براي داشتن سيم پيچ بيشتر و جبران ولتاژ پايين تر طراحي شده است.

جرثقيل سقفي برقي تك فاز با برند KATO محصول كشور چين مي باشد كه داراي زنجيري براي ليفتينگ بار به ميزان 6 متر طراحي شده است. جرثقيل تك فاز كاتو در تناژ 1 الي 5 تن توليد مي شود. زنجير فولادي اتصال بار اين جرثقيل تك فاز در سايز هاي 8 ميليمتر بصورت تك لا براي ظرفيت 1 تن الي سايز 10 ميليمتر دو لايه براي ظرفيت 10 تن مورد استفاده قرار مي گيرد. سرعت ليفتينگ بار توسط جرثقيل تك فاز كاتو 1 الي 1.5 متر در دقيقه بر حسب تناژ بوده و از زنجير فولادي در گريد G80 در اتصالات خود استفاده مي كند.

علاوه بر قابليت عملكرد با برق خانگي اتصال و عملكرد جرثقيل تك فاز به برق ژنراتور نيز از ديگر مزاياي كاربري اين ابزار ليفتينگ بار محسوب مي شود. با وجود مزاياي زيادي كه در كاربري اين جرثقيل تك فاز بيان شد استفاده از قلاب سقفي و كاربري بصورت دو كاره و صداي بيشتري كه نسبت به جرثقيل هاي سه فاز دارد از معايب اين ماشين آلات صنعتي است. در واقع از آنجا كه گيربكس جرثقيل برقي تك فاز بصورت خشك كار مي كند نسبت به جرثقيل هاي سه فاز كه گيربكس آنها در روغن كار مي كند صداي بيشتري توليد مي كنند.

مقايسه جرثقيل سقفي با مگنت

مگنت صنعتي يكي ديگر از انواع ابزار آلات ليفتينگ بار مي باشد كه تنها براي ليفتينگ اجسام از جنس فلزي مگنت شو مورد استفاده قرار مي گيرد. مگنت ها در تناژ مختلف از ۱۰۰ كيلوگرم الي ۱۰ تن و حتي براي كاربري هاي ساحلي در بار انداز ها تا ۲۰ تن نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. مگنت صنعتي با يك اهرم دستي عمل مي كند كه با گردش اين اهرم قطب آهنرباهاي داخلي بلوك مگنت به تقويت هم مي پردازند حال آنكه با گردش در جهت عكس قطب ها همديگر را خنثي مي كنند. مگنت صنعتي ابزاري دائمي براي ليفتينگ فلز بوده و براي ليفتينگ نياز به يك اتصال قدرتمند تكيه گاهي در سقف درست مانند جرثقيل هاي سقفي دارد.

از مزاياي مگنت صنعتي به جرثقيل سقفي عدم نياز به اتصالاتي چون قلاب و شگل، اتصال سريع به سطح و عدم نياز به نيروي كاري زياد در اتصال است. در كنار مزاياي متعددي كه كاربري با مگنت ها نسبت به جرثقيل ها دارد محدوديت كاربري تنها با فلز هاي مگنت شو و تغيير ظرفيت ليفتينگ مگنت بر حسب كيفيت سطح از معايب اين ابزار ليفتينگ بار است. به بيان ساده تر حداكثر ظرفيت ليفتينگ مگنت در اتصال با ورق هاي آهني با سطح كاملا مسطح و براق و در ضخامت بالاي ۴۰ ميليمتر خاصل مي شود. كاهش ضخامت ورق و يا وجود قوس هاي سطحي در اتصال مگنت به شدت سبب كاهش ظرفيت ليفتينگ بار توسط اين ابزار ليفتينگ مي شود.

 

منبع مقاله


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: جرثقيل سقفي،
موضوع: جرثقيل سقفي
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۸:۵۳ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

يكي از اصلي ترين فيلتر هاي ماشين آلات سنگين صنعتي فيلتر سوخت مي باشد. ميزان آلودگي سوخت بيشتر از انواع ديگر سيالات در جريان در داخل موتور هاي ديزلي مي باشد كه اغلب از گازوئيل كه يكي از آلوده ترين انواع سوخت مي باشد استفاده مي كنند نسبت به هواي ورودي و روغن در گردش در داخل موتور. جذب آلاينده ها از داخل گازوئيل با دو نوع مختلف فيلتر سوخت ماشين آلات صنعتي سنگين صورت مي گيرد. نوع قديمي تر از فيلتر سوخت يا فيلتر گازوئيل كه طراحي ساده تري بصورت يك كارتريج در داخل كن يا قوطي فيلتر صنعتي سوخت مي بود تنها قابليت جذب ذرات معلق جامد را داشت. يكي از مضر ترين الاينده ها كه به وفور نيز در گازوئيل مصرفي موتور هاي ديزلي ماشين آلات سنگين صنعتي يافت مي شود قطرات ريز آب مي باشد كه به راحتي از كارتريج فيلتر هاي گازوئيل نسل قديم عبور كرده سبب سرد شدن احتراق و دماي پايين و در نتيجه راندمان پايين تر موتور ديزلي مي شود. فيلتر سوخت يا فيلتر گازوئيل هاي نسل جديد معروف به فيلتر سپراتور قابليت جذب ذرات مايع و آب معلق و حتي ذخيره اين قطرات و قابليت تخليه را نيز به همراه دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۰:۲۸ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]

سيم بكسل آسانسوري گوستاولف GUSTAV WOLF آلمان Elevator wire rope يكي از معتبر ترين نوع سيم بكسل در اتصالات كابين آسانسور ها محسوب مي شود. گريد ها و ساختار هاي مختلفي از سيم بكسل آسانسوري گوستاولف مانند PAWO 819 W كه داراي بافت نوع وارينگتون مي باشد، PAWO F10 كه داراي استرند هايي با بافت فيلر داراي مقاومت كششي بسيار بالا مي باشد و بافت هاي خاص سيم بكسل آسانسوري گوستاولف مانند PAWO F3 , PAWO F7 كه در آنها حتي در مغزي نيز در يك لايه از استرند هاي فولادي استفاده شده است از ديگر انواع سيم بكسل آسانسوري گوستاولف محسوب مي شود. قرقره هاي چوبي بسيار مستحكم كه بر روي آنها يك پلاك فلزي شامل مشخصات كامل متراژ، سايز، بافت و تنسايلسيم بكسل آسانسوري گوستاولف  قرار گرفته است در كنار يك نوار رنگ سبز رنگ بر روي استرند هاي بيروني بصورت خطي از مشخصات ظاهري سيم بكسل آسانسوري گوستاولف كه داراي قيمت بالاتري نيز نسبت به ديگر برند هاي توليد كننده سيم بكسل آسانسوري در دنيا مي باشد قابل رويت است.

با توجه به اتصال و استفاده از سيم بكسل گوستاولف بر روي كابين هاي آسانسور يك سري از مشخصات مكانيكي كيفي بصورت استاندارد نه تنها براي سيم بكسل گوستاولف آلمان بلكه براي كليه سيم بكسل هاي مورد استفاده در اتصالات آسانسور از اولويت بالايي برخوردار است. انعطاف مناسب، تنسايل مقاومتي بالا، خاصيت فنريت مفتول هاي بكار گرفته شده در سيم بكسل، آبكاري سطحي و مقاومت در برابر زنگ زدگي از مهمترين مشخصات فني مورد نياز براي سيم بكسل آسانسوري محسوب مي شوند كه در بالاترين سطح ممكن بر روي سيم بكسل گوستاولف Gustav Wolf رعايت شده اند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۷:۴۵ ] [ عليرضا زاهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی